Tuesday 15 November 2016

pai 1 gempak

Kenapa aku sayang sangat-sangat pada kalian?
Padahal kita bukan seibu seayah.
Tak lahir dari rahim yang sama pun.
Mak kau mak aku jauh beza.
Tapi hati kita boleh jadi dekat.
Sebab?
Persahabatan kita.
Dan kasih sayang antara kita.
Yang kita harap sampai ke syurga.

Aku sayang kalian macam adik beradik dah.
Sebab aku ni ada kakak sorang je.
So kalianlah adik beradik aku insyaAllah.
Meriahla sikit hidup aku bila ada adik beradik ramai tiba-tiba.
Wow .


Umi mentor terbaik. Sayang kami macam anak. Didik kami macam sebenar2 ibu yang nak yang terbaik untuk anak2 dia. Umi galas tanggungjawab besar, menjadi nakhoda kapal kita yang berlayar selama 5 tahun lebih dengan penuh amanah beserta cinta luhur seorang ibu. Umi tak pernah berkira soal makan. Macam-macam dah umi jamu kami dari nasik dagang, nasik lemak, bermacam-macam jenis nasik sampai ke ikan goreng special yang umi masak atas bot di Tasik Kenyir, ikan singgang versi teranung yang super sedappp. Tu tak sebut lagi budi umi didik kami dengan kata-kata dan semangat dia tiap kali kelas tutorial. Bawak buah2 dari kebun umi yang macam-macam. Tanya khabar kami dan sentiasa pertahan kami walau apa jua keadaan. Tu belom cerita lagi jasa umi bawak kami kenal seluruh negeri terengganu ni. Maklumlaa dari awal sem x henti-henti buat program jalan2 sana sini. Dari Tasik Kenyir, Pulau Kapas, Marang, makan dekat tempat sedap2 semua sebab kesungguhan umi. Tq umi.


...

No comments:

Post a Comment